Een grote portie genieten. - Reisverslag uit Kokopo, Papua Nieuw Guinea van Puck Groot - WaarBenJij.nu Een grote portie genieten. - Reisverslag uit Kokopo, Papua Nieuw Guinea van Puck Groot - WaarBenJij.nu

Een grote portie genieten.

Door: Puck

Blijf op de hoogte en volg Puck

30 Juli 2017 | Papua Nieuw Guinea, Kokopo

Hoi allemaal,

Woensdag zijn we naar het Rapopo Plantation Resort geweest, heel erg luxe. Met een mooi blauw zwembad (inclusief bar in het water) en op vijf meter afstand de warme blauwe zee, met prachtige koraalriffen. Hier hebben we heerlijk de hele dag rondgehangen en in de avond pizza gegeten. :)

Donderdag moesten we vroeg opstaan, want we zijn naar de actieve vulkaan bij Rabaul geweest. Hier hebben we een wandeling gemaakt tot de voet van de vulkaan, onder begeleiding van een lieve vrouw die ons vanalles heeft verteld. Er waren ook zwafelbronnen met kokend water, waar de mensen die in de buurt wonen in koken. Hierna heb ik met papa en Peter boodschappen gedaan. Een van de buren is meegelift, met haar kleine kindje. Het kindje moest om mij huilen omdat ze nog nooit een blanke had gezien, dat voelde heel raar. In de avond is er gekookt in de housecook (een kookhuis in de tuin), we hebben allerlei dingetjes geprobeerd. Ik vond de pitpit het lekkerste, dit lijkt een beetje op asperge.

Vrijdag zijn we vertrokken voor ons tweedaagse tripje naar de Tokunar Transit Lodge. Samen met de oudste dochters, Jason en Jessica, en de kleinkinderen hebben we hier wat gesnorkeld, gelezen, spelletjes gespeeld en gerelaxed. We hadden drie kleine kamers. We sliepen met z'n vieren in een kamer waar 1 tweepersoons bed stond. Papa en ik hebben allebei geslapen op een dun yogamatje, dit ging prima met een slaappilletje en zo heb ik uiteindelijk nog best goed geslapen.

De volgende ochtend is iedereen gaan snorkelen, behalve ik, ik heb lekker in alle rust mijn vijfde boek uitgelezen. Voor de lunch hebben we ge-bbqt aan het strand, erg lekker. En tegen het einde van de middag zijn we weer rustig terug naar huis gegaan met als avondeten tosti en omelet.

Vandaag was een malolo (rust) dag. We hebben allemaal dan ook lekker rustig aan gedaan en een beetje gelezen, spelletjes gespeeld en film gekeken.

Morgen gaan we met de boot naar New Ireland, voor een weekje.

Tot snel!

  • 30 Juli 2017 - 10:42

    Suzanne:

    Wat beschrijf je het allemaal mooi Puck. Erg leuk om te lezen en op afstand een beetje mee te genieten. Wat doen jullie een hoop indrukken op!
    Groetjes aan iedereen vanuit Heemskerk. X

  • 30 Juli 2017 - 13:50

    Oma Anny:

    Hallo die Puck, je bent er maar druk mee he , weer zo n leuk verslag !! Zo hebben we toch n bezoekje op zondag !! Het is wel n leuke vakantie he ? Hier is alles goed, groetjes en kus!

  • 30 Juli 2017 - 15:06

    Trudy:

    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Ik snap wel dat jullie af en toe malolo moeten houden...

  • 30 Juli 2017 - 15:06

    Trudy:

    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Ik snap wel dat jullie af en toe malolo moeten houden...

  • 30 Juli 2017 - 15:06

    Trudy:

    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Ik snap wel dat jullie af en toe malolo moeten houden...

  • 30 Juli 2017 - 15:06

    Trudy:

    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Ik snap wel dat jullie af en toe malolo moeten houden...

  • 30 Juli 2017 - 21:39

    Karin:

    Wat fijn om zo mee te kunnen genieten van dit avontuur Puck, groetjes aan iedereen en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

  • 31 Juli 2017 - 10:55

    Stiengroot :

    Hallo

  • 31 Juli 2017 - 15:00

    Hans Groot:

    Leuk om jullie zo te volgen hoor! Geniet er maar uitbundig van...zo'n unieke reis! Groeten vanuit Heemskerk
    Hans

  • 31 Juli 2017 - 15:28

    Stien Groot:

    Wat hebben jullie toch een geweldige vakantie! Wij kunnen het goed volgen, want ik heb hun reisverslag met foto's van tante Gaath gehad...leuk hè!
    Veel liefs,
    Opa en oma Groot XXX

  • 31 Juli 2017 - 15:30

    Stien Groot:

    Wanneer komen er een paar foto's bij...ben zo benieuwd!

  • 01 Augustus 2017 - 16:19

    Kees Willemsen:

    Hoi Puck en family. Leuk om te lezen over jullie PNG avontuur! Veel plezier! Groet, Kees

  • 02 Augustus 2017 - 20:35

    Donnao:

    Hey schattie,
    Kom dr dus nu pas achter dat je dit doet, en vroeg me al af waarom ik niks meer van puck hoorde? Maar hier kan ik gelukkig rustig mee genieten!! Ik ga alles ff terug lezen want het klinkt heerlijk, kan ik ook ergens fotos vinde? Want dit moet allemaal toch prachtig zijn? Of laat je die achteraf zien?
    Geniet er van en rust lekker uit xxx Donna

  • 05 Augustus 2017 - 13:20

    Stien Groott :


    Leuke foto peter die rust zal je af en toe wel eens nodig hebben
    Groetjes pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Papua Nieuw Guinea, Kokopo

Puck

Hoi!

Actief sinds 13 Juli 2017
Verslag gelezen: 1022
Totaal aantal bezoekers 4036

Voorgaande reizen:

19 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Papua Nieuw Guinea

Landen bezocht: